Dengan Nama Allah, Tuhan Yang Maha Esa, Yang tiada Tuhan yang berhak disembah selain Dia dan tidak ada pula Tuhan yang disembah dengan hak selain Dia, Tuhan para nabi: Ibrahim, Musa, Isa dan Muhammad, penutup para nabi, semoga selawat dan salam selalu terlimpah kepada mereka semuanya.

Wahai orang-orang yang masih dalam kekafiran, yang berakal baik lelaki atau perempuan! Kepada kamu aku tujukan seruan ini - Seruan Menuju Keselamatan dan Kebahagiaan. Aku katakan di sini: "Selamatkanlah diri kamu daripada azab Allah Yang Maha Tinggi - Azab yang akan datang setelah engkau mati kemudian diletakkan dalam kubur dan azab yang menunggu di neraka Jahannam.

Selamatkan diri kamu dengan beriman kepada Allah sebagai Rabb, Muhammad sebagai Rasul dan Islam sebagai pedoman hidup. Katakan dengan penuh kejujuran: "Laa ilaaha illallah MuhammadurRasulullah". Tidak ada Tuhan yang berhak disembah kecuali Allah dan Muhammad adalah hamba dan utusan Allah.

Kemudian solatlah lima waktu, tunaikan zakat, berpuasa di bulan Ramadan dan mengerjakan haji ke Baitullah Al-Haram jika engkau mampu. Umumkanlah keislaman kamu kepada Allah, sesungguhnya tidak ada keselamatan bagi kamu dan juga tidak ada kebahagiaan kecuali dengan itu.

Sesungguhnya aku (Razali bin Zakaria) bersumpah untuk kamu dengan nama Allah Yang Maha Agung yang tidak ada Tuhan kecuali Dia, bahawa Islam ini adalah agama yang haq, Allah tidak menerima agama daripada seorang pun selain agama-Nya, dan aku persaksikan kepada Allah, Malaikat dan seluruh makhluk bahawa tidak ada Tuhan kecuali Allah dan sesungguhnya Muhammad adalah hamba dan utusan Allah, dan sesungguhnya Islam adalah agama yang benar serta aku termasuk orang yang menyerahkan diri kepada Allah. Aku bermohon kepada Allah Taala dengan nikmatnya dan kemuliannya agar mematikan aku sebagai orang Islam yang sebenarnya. Demikian juga keturunanku dan seluruh saudaraku kaum muslimin, dan agar mengumpulkan kita di syurga Na’im bersama Nabi kita Muhammad yang jujur lagi dipercayai, dan seluruh para Nabi, keluarga Nabi kita dan para sahabatnya.

Ketahuilah! Bukankan sudah aku sampaikan? "Ya Allah! saksikan." Semoga selawat dan salam tercurah kepada Nabi Muhammad, keluarga dan sahabat baginda dan segala puji bagi Rabb pemelihara sekalian alam.

counter

Wednesday, January 28, 2015

GUAN ENG, KIT SIANG PATUT MENANGIS

Assalammualaikum

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Pengasih

Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng, sekali lagi mencetuskan polimik apabila mencadangkan semula rancangan untuk mengadakan pilihan raya pihak berkuasa tempatan (PBT) yang pernah diluluskan oleh Dewan Undangan Negeri Pulau Pinang pada 2012.

Kenyataan 'basi' untuk melaksanakan pilihan raya itu pula mendapat pelbagai ulasan menyokong dan menentang, antaranya daripada Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang, pemimpin politik dan pertubuhan bukan kerajaan (NGO), termasuk oleh Ikatan Muslimin Malaysia (ISMA) sendiri.

Disokong pula oleh kenyataan bapanya, Lim Kit Siang, yang mungkin sudah 'nyanyuk' dan tidak tahu sama ada mahu 'ketawa atau menangis' anak beranak ini agaknya sudah lupa kepada keputusan dibuat panel lima hakim Mahkamah Persekutuan diketuai  Tan Sri Raus Sharif, pada 14 Ogos tahun lalu.

Ibarat meludah ke langit, selepas Guan Eng sendiri menerima keputusan Mahkamah Persekutuan, dia baru-baru ini sekali lagi membangkitkan isu untuk mengadakan pilihan raya PBT. Kita tidak tahu apa tujuan dia mengeluarkan kenyataan dan membangkitkan semula isu yang pernah ditolak oleh Mahkamah Persekutuan itu.

Selanjutnya baca di

http://www.ismaweb.net/2015/01/guan-eng-kit-siang-patut-menangis/

No comments:

Post a Comment